Snöskottningslistan

3 november, 2023 av Kristina Ödling Halvarsson

Hej föräldrar och scouter!

Vi behöver ha hjälp med snöskottningen.
För att vi ska kunna bedriva verksamhet så har vi lagt snöskottningen på scouternas familjer. Med skottningshjälp vi kan bedriva vår verksamhet utan att ägna mötena åt att skotta snö.

Schema för snöskottningen finns här; Snöskottningslista 2324. Det blir 3 tillfällen per scout. Vet du/ni om att er dag inte passar byt då gärna med en annan. Lägg gärna in era dagar i din kalender.

Snöslädar och snöspade finns vid scoutstugan Hartassen. Vill du ta med dig snöslungan så går det bra.
Skottning av dessa områden vid varje tillfälle;
Upp till grillring och i grillringen.
Upp till dasset och vedförrådet.
Planen mellan timmerladan och stugan.
Genom portalen och fram till farstutrappan.

Vi kommer även i år att försöka få kommunen att inte trycka in en massa snö i portalen, men bered er på att detta kanske har skett. Kämpa med plogvallen så mycket ni kan.

Vi har verksamhet måndagar och söndagar och ibland även fredag och lördag.

Snöar det på din/er dag skotta så snart som möjligt. Kan du/ni inte skotta på den dagen, skotta dagen efter. Snön måste bort.
Det är viktigt att det skottas under juluppehållet så att, då vi börjar om finns det yta att scouta på.

Släpper du som vårdnadshavare av din scout och det inte är skottat så uppskattar vi att du stannar kvar en stund och skottar. Allt för att vi ska kunna ägna oss åt våra aktiviteter.

Hälsningar Skellefteå scoutkår