Silvertävlingarna 19 maj 2024

25 februari, 2024 av Kristina Ödling Halvarsson

Hej vuxna i Skellefteå scoutkår

Varje år arrangeras i distriktet en scouttävling som heter Silvertävlingarna. Det är en mångkamp för varje scoutnivå, d.v.s. 4 nivåer. En kår i distriktet står som arrangör för tävlingen, tredje söndagen i maj.
I år är det vår scoutkårs tur att vara arrangör och det betyder att vuxenhjälp i form av funktionärer behövs för vi ska kunna ro detta i land.

Tävlingen är söndagen den 19 maj och vi vill att ni redan nu bokar den söndagen för scoutarbete.

Vi vill att varje scout bidrar med minst en vuxen. Kan inte föräldrarna så vill vi att ni frågar släkt och vänner om de kan göra en insats. Scouterna i kåren ska få tävla så de kan inte vara funktionär. Syskon, stora som små, kan däremot gärna hjälpa till. Gör denna dag till en familjedag.

Funktionärerna behöver ingen tidigare scoutkunskap utan allt som varje funktionär ska göra kommer att förklaras för den personen senast veckan innan tävlingen.

Vi behöver funktionärer till förarbete, varje station under söndagen, sekretariat, hamburgerförsäljning och bortplockning efter tävlingen på söndagen.

Förarbetet kan till exempel innebära måla skyltar, såga ved, köpa och köra material.

Svara på enkäten på hemsidan eller här, https://forms.office.com/e/BgsUP4NRMQ senast 28 mars.

Tacksam för hjälp.
Skellefteå scoutkår